W okresie do września do grudnia 2011r. uczniowie Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół im. Ireny Sendler w Przemkowie, po raz czwarty, uczestniczyli w realizacji projektu "Moja Firma w Mojej Gminie".
Projekt „Moja Firma w Mojej Gminie” finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Został on stworzony przez Fundację VIRIBUS UNITIS z Katowic, we współpracy z wykładowcami Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Europe Direct w Legnicy oraz Dolnośląską Izbą Rolniczą. Swoim zasięgiem obejmuje teren 5 województw: dolnośląskie, małopolskie, śląskie, świętokrzyskie i opolskie.
Projekt " Moja Firma w Mojej Gminie” został uznany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej za wysoce innowacyjny i interesujący m.in. ze względu na wykorzystanie gry symulacyjnej, jako podstawowej metody na realizację zadań projektowych oraz wykorzystanie metody e-learningowej wspartej tradycyjnymi formami nauczania w postaci warsztatów i wykładów. Realizacja projektu przez szkoły była oceniana, a dla szkół najlepiej wykonujących zadania projektowe przewidziano nagrody.
Zakładanymi beneficjentami ostatecznymi przedsięwzięcia są uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Główne założenie projektu to rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedsiębiorczości oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Łącznie w realizację projektu, w Zespole Szkół w Przemkowie w roku szkolnym 2011/2012 zaangażowanych było 27 uczniów LO. Nad całością czuwały nauczycielki - pani Monika Dźwigaj oraz pani Aneta Wójcik. Ważną rolę odgrywali liderzy projektu (Małgorzata Choptiany i Laura Mokwińska) - wyłonieni z grona uczniów. Liderki uczestniczyły w szkoleniach tradycyjnych prowadzonych przez wykładowców Akademii Ekonomicznej z Katowic, a następnie wspólnie z nauczycielem prowadziły zajęcia warsztatowe w szkole. Pełniły rolę ekspertów, asystentów nauczyciela - kierowały pracami całego zespołu.
Projekt polegał na odbyciu przez uczniów szkoleń tradycyjnych i e-learningowych oraz wykonaniu trzech zadań – każde oceniane było maksymalnie na 100 punktów.
Pierwsze zadanie nosiło tytuł „Rynek nie lubi pustki – znajdź nisze rynkowe”. Polegało ono na analizie Strategii Rozwoju Gminy, obserwacji lokalnego rynku i opisie dwóch firm, mających szansę na odniesienie sukcesu . Drugie zadanie, jakie postawiono przed młodzieżą, nosiło tytuł „The Best Idea – wybór najlepszego pomysłu na działalność gospodarczą, poprzez badanie marketingowe”. Zadanie to opierało się na przeprowadzeniu i analizie badań marketingowych wśród mieszkańców Przemkowa. Celem tych badań był wybór jednej spośród dwóch zaproponowanych w zadaniu pierwszym firm. Ostatnie zadanie pod hasłem „Przez trudy do gwiazd – stworzenie planu marketingowego” okazało się w obu przypadkach najbardziej atrakcyjne i twórcze dla uczniów. Aby zostało ono właściwie wykonane należało planować je już we wstępnej fazie realizacji projektu.